سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انبار مواد غذایی

نظر

در این قسمت  لوله بازکنی فوری  با پمپ تراکم هوا که از هوای فشرده برای از بین بردن گرفتگی از طریق انفجار هوا تشریح میگردد؛ این دستگاه گرفتگی و آشغالهای درون لوله را با فشار هوا به حرکت در می آورد و به این وسیله باعث رفع گرفتگی و از بین رفتن آن می شود. مزیت بزرگ این روش این است که آن به طور آنی کار می کند و این یک راه حل ساده و حتی سازگار با محیط زیست است که از هیچ گونه محلول شیمیایی استفاده نمیگردد. یادتان باشد وقتی از این دستگاه برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده میکنید باید تمام قسمت های دیگر ازجمله سینک، وان و غیره به طور کامل بسته / پوشش داده وگرنه فشار هوا باعث شود اب و فاظلاب داخل لوله ها از مجراهای فاضلاب متصل به محل مسدود شده در نقاط دیگر منزل به بیرون فوران کند.

بیشترین استفاده پمپ تراکم هوا برای محل های است که فنر کار نمیکند یا انحنای لوله طوری است که  فنر لوله بازکنی  ( که در ادامه تشرح شده است)عبور نمیکند مثل توالت فرنگی. شایان ذکر است اگر توالت فرنگی شما دچار گرفتگی شد سایر روش ها ممکن است به  لوله و اتصالات شما اسیب بزند اما تراکم هوا بهترین حالت است.

 

لوله بازکنی تهران

زمانی که شما شاهد گرفتگی لوله منزلتان هستید ، ممکن است تنها کاری که به نظرتان میرسد تماس فوری با یک شرکت لوله بازکنی باشد ، اما یک مسئله مهم وجود دارد ، و آن هم این است که کیفیت مهم تر از انجام ان کار است!!

لوله بازکن که مسئولیت کار را میپذیرد و جهت رفع مشکل اقدام میکند ، صد در صد باید ماهر باشد !! تا مانع بروز مشکل مانند شکستگی لوله شود ، پس این قول را به شما همشهریان میدهیم که بدون هیچ مشکل و هزینه اضافی ، مشکل را حل کرده و با فاکتور آن را تضمین کنیم.

 


نظر

چگونه آپارتمان خود را مدرن مدیریت کنیم؟

روش های سنتی مدیریت آپارتمان  با رشد جمعیت و افزایش تعداد واحدهای آپارتمان ها دیگر پاسخ گوی مشکلات نیست و مدیران ساختمان را با چالش های زیادی مواجه کرده است

شارژبوک اولین سامانه مدیریت آنلاین ساختمان است که از سال 1397 بر روی این مشکلات و راه حل های رفع نیازهای مدیریت ساختمان از روش های مدرن مطالعه می کند. این سایت امکان مدیریت ساختمان را برای خود شخص مدیر و ساکنان از طریق وبسایت شارژبوک و اپلیکیشن های اندروید و ios فراهم کرده است.

مزایای شارژبوک چیست ؟

1.اطلاع رسانی لحظه ای :

یکی از بزرگترین درگیری های مدیران ساختمان ها تماس با ساکنین برای اعلام بدهی های آنها می باشد، در شارژبوک ساکنین در هر لحظه بدون تماس با مدیر ساختمان می توانند بدهی خود را مشاهده کرده و شارژ خود را پرداخت کنند . مدیران نیز می توانند از پنل پیامکی رایگان که از داخل سایت و اپلیکیشن شارژبوک قابل دسترسی می باشد، اس ام اس یادآوری و اطلاع رسانی برای ساکنین ارسال کنند.

2.پرداخت شارژ آنلاین :

طبق عرف جامعه و فرهنگ کنونی آپارتمان نشینی ، حتی پرداخت شارژ ساختمان نیز زمان بر می باشد .

ساکنین در مرحله اول باید با مدیر ساختمان تماس بگیرند و بدهی خود را سوال کنند ، سپس مبلغ را به صورت نقد یا کارت به کارت به حساب مدیر ساختمان واریز کنند ، قبض بانک را به دست مدیر می رسانند و رسید پرداخت شارژ را از مدیر دریافت می کنند.

در پرداخت به روش شارژبوک پس از مشاهده بدهی خود بر روی دکمه پرداخت کلیک کرده ، مشخصات کارت خود را وارد و پرداخت را انجام می دهند. رسید پرداخت و دریافت به  صورت خودکار برای مدیر و ساکن ارسال می شود. شارژبوک یک درگاه پرداخت اختصاصی متصل به حساب مدیر ساختمان در اختیار ساکنین قرار می دهد. لازم به ذکر است وجه پرداختی شارژ ساکنین بدون کارمزد و واسطه، مستقیما به حساب صندوق ساختمان واریز می شود

3.حسابداری هزینه و شفاف سازی :

مدیر ساختمان هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت می تواند هزینه هایی که انجام می دهد را ثبت کند و عکس فاکتور را پیوست کند ، دیگر نیازی به نوشتن هزینه ها در دفاتر و فایل اکسل نیست .

ساکنین هم می توانند گردش صندوق و ریزهزینه ها را مشاهده کرده و از عملکرد مدیر آپارتمان خود اطمینان خاطر حاصل کنند.

  1. تقسیم هزینه های فوق العاده :

بعضی از ساختمان ها قبض آب را بر اساس تعداد نفرات واحد ها تقسیم می کنند و بعضی دیگر قبض گاز را بر اساس متراژ واحدها . تصور کنید در ساختمانی که بالای 20 واحد است چقدر این کار برای مدیر زمان بر  است. در اپلیکیشن شارژبوک این کارها در کسری از ثانیه بدون خطا انجام می شود.

کافیست مدیر ساختمان فقط برای یک بار در قسمت واحد های من در اپلیکیشن و یا در قسمت واحدهای ساختمان در سایت شارژبوک متراژ واحد ها و یا تعداد نفرات را معرفی کرده و هر بار فقط با وارد کردن مبلغ و نحوه تقسیم، بدهی را بین واحد ها تقسیم کند

  1. رأی گیری :

بعضی از تصمیمات نیازمند رأی اکثریت ساکنین ساختمان می باشد . هماهنگی جلسه ساختمان بسیار سخت است و خیلی از ساکنین در آن شرکت نمی کنند. در شارژبوک برای اینگونه تصمیم گیری ها می توانید یک رأی گیری برگزار کنید و نتیجه آن را مشاهده کنید .دیگر پس از آن کسی از مدیر ساختمان گلایه نمی کند.

  1. اطلاع رسانی :

خیلی از مدیریان ساختمان اطلاعیه ای درآسانسور یا تابلو اعلانات ساختمان می چسبانند . این کار هم ظاهر ساختمان را برای مهمانان خدشه دار می کند و هم اینکه ساکنان طبقه اول از آسانسور استفاده نمی کنندو ممکن است این اعلانات را نبینند و یا در سفر طولانی مدت باشند . در شارژ بک اعلامیه ها با نوتیفیکیشن به ساکنین اطلاع رسانی می شود .

امنیت شارژبوک چگونه است ؟

شارژبوک برخلاف سایت های دیگر ، اطلاعات ساختمان ها را در سرور اختصاصی ذخیره می کند که به صورت 24 ساعته محافظت می شود و روزی 2 بار بک آپ گرفته می شود.

مهم ترین برتری شارژبوک این است که برای ساختمان یک درگاه پرداخت اختصاصی ایجاد می کند که باعث می شود شارژ پرداختی واحدها مستقیما وارد حساب مدیر ساختمان شده و هیچ گونه کارمزدی اخذ نمی شود.

چگونه از شارژبوک استفاده می کنیم

کافیست مدیر ساختمان از سایت شارژبوک و سایت هایی که لینک دانلود اپلیکیشن را دارند ، اپلیکیشن را دانلود کرده و ساختمان جدید ایجاد کند.سپس شماره تلفن واحدهای ساختمان و مشخصات آنها را وارد کند، ساکنین ساختمان نیز پس از ورود به اپلیکیشن ، می توانند بدون انجام هیچ عملیاتی مشخصات واحد خود را ببینند ، شارژ خود را پرداخت کنند و در نظرسنجی ها و اخبار ساختمان مشارکت کنند. هیچ الزامی برای نصب کلیه واحد ها نمی باشد.

پشتیبانی شارژبوک چگونه است؟

تیم پشتیبانی شارژبوک روزانه پاسخگوی سوالات کاربرها می باشد و آمادگی کامل برای راهنمایی و آموزش استفاده از اپلیکیشن و سامانه را دارد. کلیپ های آموزشی در وبسایت شارژبوک نیز قابل مشاهده می باشد.

 

www.sharjbook.com

 


نظر

صرافی سوئیفت



ارسال حواله از ایران به ترکیه و بلعکس
رسال حواله از ایران به استرالیا و بلعکس
رسال حواله از ایران به کانادا و بلعکس
دارای مجوز وسترن یونیون
رسال حواله از ایران به آمریکا و اروپا

شرکت مجهز به دستگاه کارت خوان متصل به شبکه بانکی شتاب در ایران بوده وشما می توانید با استفاده از کارت های بانکی ایران در استانبول از ما ارز دریافت نمایید

جهت دریافت نرخ ویژه تجاری برای انتقال مبالغ بالاتر از یکصد میلیون تومان، مستقیم با مدیریت صرافی تماس حاصل نمایید

??تلگرام

https://t.me/swiftxe

‏ ‏?? وبسایت

http://sarafiswift.com/

 

??اینستاگرام

‏   instagram.com/sarafi.swift

کلمات کلیدی : دلاریورولیر –دلار استانبول-دلار استرالیا –حواله یورو-دلار کانادا- یوان چین-لیر ترکیه


نظر

دنیای امروز با دیروز کاملا متفاوته و به نحوی ساده تر شده؛ کوچک­ترین تا بزرگ­ترین مسائل تغییر کرده.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که تاریخ و روز از دستتون در رفته باشه و بخایید بدونید امروز چندمه یا به دنبال یک مناسبت به تاریخ شمسی، قمری با حتی میلادی بگردید، اما به تقویم روز دسترسی نداشته باشین.

این اتفاق چند روز قبل برای من رخ داد و نمیدونستم امروز چندمه  حتی نرم افزار تقویم ایرانی هم از تلفن همراهم پاک شده بود.

اما خوشبختانه به اینترنت دسترسی داشتم و خیلی راحت در گوگل، کلمه تاریخ امروز رو جست و جو کردم تا از تقویم­ آنلاین استفاده کنم و یکی از اولین سایت هایی که اومد رو باز کردم: سایت زمانها

این سایت واقعا جامع هست و علاوه بر اینکه میفهمی امروز چندمه  کار باهاش هم راحته و من تونستم تاریخ امروز مورد نظرم رو به راحتی پیدا کنم و مناسبت­های امروز و هر روزی رو ببینم. راستش رو بخواین هفته آینده تولد دخترم هستم و می­خواستم مطمئن شم که رحلت یا شهادتی براساس تقویم قمری نباشه تا مهمون­ها رو دعوت کنم.

در این سایت حتی تونستم به راحتی به اوقات شرعی و طلوع و غروب آفتاب دسترسی پیدا کنم.

امروز هم این سایت دوباره مشکلم رو حل کرد. امیدوارم خدا هیچ­کس رو از عزیزانش دور نکنه، بعد از چند سال می­خوام برم و پسرم رو ببینم، آخه خارج از کشور هست. به خاطر همین امروز رفتم که پاسپورت بگیرم. وقتی خواستم فرم رو پر کنم، دوباره به مشکلات تاریخی بر­خوردم و رفتم به سایت زمان ها و از تقویم فارسی استفاده کردم و خیلی راحت تاریخ امروز و تاریخ های مورد نظر رو نوشتم و تاریخ تولدم رو از تقویم شمسی به میلادی تبدیل کردم و با تقویم میلادی موجود در این سایت می­تونم برای رفتنم برنامه ­ریزی کنم.

تازه این سایت هر روز یک ویدئو جالب نشون می­ده که وقتم رو پر می­کنه و سرگرم می­شم .

یه نکته دیگه هم بگم: zamanha.com  حتی زمان تحویل سال به وقت ایران رو هم نشون می­ده و میتونین ببینین دقیقا چند ساعت تا لحظه تحویل سال باقی مونده از تاریخ امروز.

به هر حال از وقتی با این سایت آشنا شدم، تمام مشکلاتم حل شده و دیگه هیچ مشکلی از بابت تاریخ تو زندگیم ندارم.

zamanha مرسی که هستی. I love you

 

کلمات کلیدی: تاریخ امروز, تقویم, تقویم روز, تقویم فارسی, تقویم میلادی, تاریخ روز, تاریخ شمسی, تاریخ ایرانی, تاریخ, ساعت, تقویم شمسی, تقویم شمسی به میلادی, زمان ها, زمانها, zamanha ,zamanha.com مناسبت های امروز, تقویم آنلاین, تقویم شمسی, تقویم ایرانی, تبدیل تقویم شمسی به میلادی , میلادی, تاریخ قمری, تبدیل تاریخ, اوقات شرعی, اوقات, طلوع آفتاب, تحویل سال, زمان تحویل سال, تحویل سال به وقت ایران, امروز چندمه  , تماس با ما


نظر

علائم بارداری ؛ 24 علائم حیاتی برای آگاهی سریع از آن

 

24 علائم بارداری که به شما در تشخیص بارداری کمک می کند را با هم می خوانیم.

درست است که سونوگرافی و یا انجام آزمایش خون و ادرار روش‌های اصلی تشخیص بارداری هستند اما پیش از مراجعه به پزشک نیز می‌توانید با توجه به نشانه‌ها و علائم بارداری تا حدی از صحت موضوع مطلع شوید.

واقعیت این است که علائم بارداری خیلی بیشتر از فقط عقب افتادن عادت ماهانه هستند. عقب افتادن عادت ماهانه خانم‌ها دلایل بسیار گوناگونی می‌تواند داشته باشد که بارداری تنها یکی از آن‌ها است هرچند که علامت مشترک تمام آن‌ها نیز هست.

نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که علائم بارداری در هر فرد می‌تواند متفاوت از سایرین بوده و مختص خود او باشد بنابراین نمی‌توان به صورت صد در صد گفت که علائم شایع حاملگی در تمام خانم‌ها یکسان و مشابه است.

با این مقدمه به سراغ بحث اصلی یعنی بررسی علائم بارداری می‌رویم. در این مطلب مجله اینترنتی بیست‌ستون سعی ما بر این بوده است که به صورت همه جانبه به این موضوع بپردازیم و تمام مباحث اصلی و انواع علائم بارداری که در مراحل ابتدایی یا انتهایی رخ می‌دهند را پوشش دهیم، اگر به باردار بودن خود مشکوک هستید برای آشنایی با علائم مختلف بارداری با بیست ستون همراه باشید.

از آنجایی که علائم بارداری تغییرات جسمی و روحی بسیاری را شامل می‌شود پیش از انجام آزمایش و سونوگرافی نمی‌توان به قطعیت در مورد آن اظهار نظر کرد اما برخی از نشانه‌ها و علائم حاملگی که در مراحل اولیه ظاهر می‌شوند در ادامه فهرست شده‌اند:

سردرد و کمر درد

سوزش معده

تغییرات سینه‌ها

حالت تهوع

غیر از این موارد که از علائم ابتدایی بارداری هستند نشانه‌های دیگری نیز برای حاملگی وجود دارند که به تشخیص بهتر بارداری (پیش از مراجعه به پزشک) کمک خواهند کرد، این نشانه‌های مهم در ادامه به تفصیل آمده‌اند:

 

1- توقف عادت ماهانه:

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد در زمان بارداری، عادت ماهانه اتفاق نمی‌افتد به همین دلیل توقف عادت ماهانه یکی از علائم بارداری محسوب می‌شود. این توقف به این علت اتفاق می‌افتد که پس از جایگیری اولین سلول جنین در دیواره رحم هورمونی در بدن خانم‌ها ترشح می‌شود که ادامه بارداری را ممکن می‌سازد، ترشح این هورمون باعث قطع تولید تخمک‌های بالغ می‌شود که همین امر به قطع تخریب دیواره رحم به صورت ماهانه و در نتیجه قطع قاعدگی می‌انجامد.

البته دانستن این نکته در علائم حاملگی مهم است بدانید برخی خانم‌ها در ابتدای بارداری لکه بینی دارند که این مورد نباید با قاعدگی اشتباه گرفته شود.

2- لکه بینی

یکی از علائم حاملگی در هفته‌های ابتدایی بارداری و به طور دقیق‌تر از هفته اول تا چهارم که زمان تشکیل اولین سلول جنین می‌باشد لکه بینی دیده می‌شود.

در این دوره تخمک بارور شده اولین سلول تخم تشکیل شده و در دیواره رحم استقرار می‌یابد. این فرآیند ممکن است موجب خونریزی شود که با خونریزی قاعدگی تفاوت‌هایی دارد، این تفاوت‌ها عبارتند از:

-تفاوت رنگ: رنگ لکه‌ها در این حالت صورتی، قرمز یا قهوه‌ای است و ممکن است رنگ هر لکه با لکه‌های دیگر تفاوت داشته باشد.

-لکه بینی: در این دوره خونریزی به صورتی که در قاعدگی مشاهده می‌شود اتفاق نمی‌افتد و بیشتر به صورت لکه‌بینی است.

- درد: درد این دوره ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد. اما طبق تحقیقاتی که بر روی 4539 زن انجام شده است، 28 درصد آن‌ها همراه با لکه بینی درد را هم تجربه کرده‌اند.

- دوره لکه بینی: این دوره معمولا کمتر از سه روز می‌باشد، بنابراین بسیار کوتاه‌تر از قاعدگی است.

 

3- افزایش دمای بدن

یکی از نشانه‌های بارداری افزایش دمای میانگین بدن است. البته این افزایش دما ممکن است به علت‌های دیگری مانند ورزش کردن یا تغییرات آب و هوا نیز اتفاق بیفتد اما افزایش دمای بدن در کنار سایر علائم بارداری می‌تواند در تشخیص آن به شما کمک کند.

 

4- خستگی و احساس ضعف

معمولا در دوران بارداری بسیاری از خانم‌ها تجربه خستگی و ضعف را دارند، این خستگی در هفته‌های ابتدایی بارداری بسیار شایع است. این موضوع به دلیل بالا رفتن سطح هورمون پروژسترون در بدن اتفاق می‌افتد که می‌تواند به احساس خستگی و خواب‌آلودگی منجر شود.

 

5- افزایش ضربان قلب

معمولا در ماه دوم بارداری میزان ضربان قلب افزایش می‌یابد. تپش قلب و ضربان نامنظم در زمان بارداری بسیار شایع بوده و به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد.

 

6- ترشحات غلیظ واژن

ترشحات غلیظی که در واژن مشاهده می‌شوند و غالبا رنگ روشن دارند می‌تواند از علائم بارداری در هفته‌های ابتدایی به حساب بیاید اما اگر این ترشحات با بوی نامطبوع همراه باشند احتمالا علامت عفونت در رحم یا واژن هستند و برای درمان آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

7- حالت تهوع

حالت تهوع در بسیاری از خانم‌های باردار دیده می‌شود و معمولا در هفته‌های ابتدایی بارداری (بین هفته چهارم و ششم) اتفاق می‌افتد. البته برخی از خانم‌ها در زمان بارداری حالت تهوع و استفراغ را تجربه نمی‌کنند.

این حالت تهوع می‌تواند بدون استفراغ نیز رخ دهد.

 

8- بروز نشانه‌هایی در سینه‌ها

در هفته های ابتدایی بارداری معمولا تغییراتی در سینه‌ها دیده می‌شوند که شامل درد و گرفتگی، تورم، سیاهی، خارش یا سفت شدن می‌باشند. همچنین هاله سینه‌ها ممکن است تغییر رنگ داده و سیاه شوند.

 

9- تغییرات خلق و خو

در زمان بارداری میزان هورمون استروژن و پروژسترون افزایش می‌یابد و این افزایش می‌تواند بر خلق و خوی خانم‌های باردار تاثیر بگذارد. این تاثیر باعث احساساتی‌تر شدن خانم‌ها و همچنین واکنش‌های هیجانی بیشتر خواهد شد. تغییرات خلق و خو در زمان بارداری ممکن است شدید بوده و باعث ایجاد افسردگی، اضطراب، زودرنجی و یا احساس رضایت و شادمانی شود.

 

10- افزایش ادرار

در زمان بارداری بدن میزان گردش خون را افزایش می‌دهد و این افزایش باعث می‌شود که کلیه‌ها بیشتر از میزان معمول مایعات تولید کنند که میزان مایعات موجود در مثانه خواهد شد.

تغییرات هورمونی نیز سبب افزایش دفعات ادرار و یا حتی ترشحات خواهند شد. در این دوره توصیه می‌شود که مایعات بیشتر مصرف کنید.

 

11- نفخ و یبوست

مشابه آنچه در دوره پیش از عادت ماهانه اتفاق می‌افتد در مراحل ایتدایی بارداری نیز نفخ شکم مشاهده می‌شود. تغییرات هورمونی بدن در این دوره ممکن است باعث هضم آهسته غذا شده و منجر به یبوست شود.

12- حساسیت به بوها و مزه‌ها

حساس شدن نسبت به بوهای مختلف نیز از علائم ابتدایی بارداری به حساب می‌آید. این حساسیت گاهی منجر به حالت تهوه و استفراغ می‌شود.

همچنین در این دوره تمایل شدید به برخی خوراکی‌ها و یا بی‌میلی و تنفر از برخی دیگر دیده می‌شود.

 

13- تنگی نفس

از دیگر علائم بارداری که معمولا در ماه‌های آخر بیشتر دیده می‌شود، می‌توان به تنگی نفس اشاره کرد.

در این دوره به دلیل تشکیل جنین در رحم بدن اکسیژن بیشتری طلب می‌کند و به همین دلیل احساس تنگی نفس در برخی خانم‌های باردار دیده می‌شود.

 

 14- نوسانات فشار خون

در هفته‌های ابتدایی بارداری ممکن است نوساناتی در فشار خون دیده شود، این نوسانات می‌توانند منجر به ایجاد سرگیجه شوند.

 

15- سوزش معده و ترش کردن

تغییرات هورمونی در طول دوره بارداری می‌تواند بر دریچه بین معده و مری اثر گذاشته و باعث شل شدن آن شوند، این تغییر باعث می‌شود که اسید معده بالا بیاید و احساس سوزش ایجاد کند.

16- تغییرات در پوست صورت

بیشتر علائم حاملگی که تا اینجا عنوان شد مربوط به تغییرات درونی بدن بود اما پوست صورت نیز در این دوره ممکن است دچار تغییراتی شود.

به دلیل افزایش فشار خود در زمان بارداری پوست صورت قرمز شده و به دلیل تولید بیشتر چربی ممکن است آکنه‌هایی بر روی پوست صورت ایجاد شوند.

این افزایش چربی همچنین ممکن است به صورت براق‌تر شدن پوست صورت بروز کند.

 

17- سردرد

به دلیل تغییرات سطح هورمون‌ها و همچنین تغییرات فشار خون احتمال بروز سردردهای خفیف و مکرر در طول دوران بارداری وجود دارد. در نتیجه سردرد نیز می‌تواند یکی از علائم بارداری باشد.

 

18- کمر درد

این نشانه یا علامت بارداری ممکن است در ماه‌های انتهایی بارداری مشاهده شود و معمولا برای تشخیص بارداری به کار نمی‌رود اما در کنار علائم دیگر کمر درد می‌تواند شک باردار بودن را تقویت کند.

 

19- تورم در پاها و دست‌ها

این مورد نیز از عوارض تغییرات فشار و گردش خون حاصل از تغییرات هورمونی در بدن خانم‌های باردار است و معمولا پس از شکل گیری جنیناتفاق می‌افتد. و تا ماه‌های پایانی بارداری نیز ادامه می‌یابد.

 

20- افزایش وزن

پس از تشکیل و رشد جنین افزایش وزن محسوسی در خانم‌های باردار دیده می‌شود که غیر از وزن جنین به دلیل تورم و بزرگ شدن سینه‌ها و همچنین افزایش میزان خون در بدن زنان باردار می‌باشد.

تغییر وزن در ماه‌های میانی و پایانی بارداری دیده می‌شود و گاه 10 تا 15 کیلوگرم افزایش وزن نیز دیده می‌شود.

 

21- تشکیل واریس

در موارد بالا گفته شد که در طول بارداری حجم خون در بدن زنان باردار افزایش می‌یابد، در نتیجه این افزایش احتمال ایجاد رگ‌های واریسی بالا می‌رود. این رگ‌ها معمولا در پشت زانوها دیده می‌شوند.

 

22- خونریزی لثه

زمانی که سطح هورمون پروژسترون در بدن شما افزایش می‌یابد جریان خون در تمام بدن بیشتر می‌شود، این افزایش جریان خون به لثه‌های شما نیز می‌رسد و احتمال خونریزی از لثه به هنگام مسواک زدن و حتی با یک فشار کوچک نیز وجود دارد.

 

23- کاهش میل جنسی

یکی از علائم بارداری کاهش تمایل شما به برقراری رابطه جنسی است. در این دوران بدن خود را برای پرورش و مراقبت از جنین آماده می‌کند و تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث کاهش میل به رابطه جنسی خواهد شد.

 

24- افزایش بزاق دهان

در دوران بارداری اختلالی در بدن برخی از زنان به وجود می‌آید که با نام پتیالیسم شناخته می‌شود. این اختلال به دلیل نوسانات هورمون‌ها و همچنین برای تنظیم حالت تهوع به وجود می‌آید.

در این دوران گاهی ممکن است طعم فلز در دهان حس شود که این مورد نیز یکی دیگر از علائم بارداری است که در برخی از خانم‌ها دیده می‌شود.

علائمی که در این مطلب عنوان شدند می‌توانند در تمام طول دوره بارداری یا فقط در ابتدا یا انتهای آن بروز کنند. البته برخی از آن‌ها فقط در هفته‌های اول یا آخر مشاهده می‌شوند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد این نشانه‌ها فقط جهت اطلاع از احتمال بارداری به کار می‌آیند و تشخیص قطعی بارداری به کمک آن‌ها امکان پذیر نیست. چرا که این نشانه‌ها فقط مختص بارداری نیستند و در شرایط مختلفی احتمال بروز آن‌ها وجود دارد.

حتی بسیاری از علائم بارداری مانند تغییرات سینه‌ها، تغییرات خلق و خو و کمردرد با علائم دوران پیش از آغاز عادت ماهانه (که با عنوان سندرم قاعدگی می‌شناسیم) مشترک هستند، به همین دلیل در هفته‌های ابتدایی ممکن است این دو با هم اشتباه گرفته شوند.

در صورت شک و تردید در مورد باردار بودن یا نبودن می‌توانید از تست‌های خانگی (به طور مشخص بیبی چک) نیز بهره گیرید اما معتبرترین روش آزمایش خون و ادرار می‌باشد. در این آزمایش‌ها با اندازه‌گیری دقیق میزان هورمون‌ها در بدن می‌توان بارداری را تشخیص داد.

نکته‌ای که در رابطه با آزمایش‌های بارداری باید بدانید این است که در این آزمایش‌ها نیز احتمال خطا وجود دارد و گاهی با وجود باردار بودن به دلیل آنکه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارید ممکن است نتیجه آزمایش منفی باشد. اما در صورتی که علائم بارداری در شما ادامه داشت باید آزمایش‌های مربوطه را تکرار کنید.

در ادامه به برخی از روش‌هایی که برای راحت‌تر سپری کردن دوران بارداری می‌توانید به کار ببرید می‌پردازیم. این روش‌ها می‌توانند تا حدی علائم بارداری را تسکین داده و این دوران را ساده‌تر کنند.

  • سعی کنید با مشورت پزشک ورزش سبک و مناسبی در طول روز انجام دهید.
  • رژیم غذایی مناسبی با مشورت پزشک تهیه کنید. دقت داشته باشید که حتما انواع میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید.
  • از لباس‌های تنگ به هیچ وجه استفاده نکنید. پوشیدن لباس‌های راحت و گشاد و همچنین استفاده از کفش مناسب در این دوران به حفظ سلامت شما و جنین کمک خواهند کرد.
  • دقت کنید که لباس‌های زیرتان نیز مناسب و راحت باشند.
  • از بلند کردن وسایل سنگین جدا خودداری کنید. در صورتی که مجبور به برداشتن جسم سنگینی از روی زمین شدید بهتر است با خم کردن زانوهایتان جسم را بردارید.
  • بهتر است از خوابیدن به پشت خودداری کنید. بهترین حالت خوابیدن به پهلو است.
  • اگر سوزش معده دارید بهتر است وعده‌های غذایی کوچک‌تر و با تعداد زیاد داشته باشید. از پر کردن معده خودداری کنید.
  • در صورتی که نیاز به مصرف داروی خاصی دارید حتما با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.
  • در پایان سعی کنید از محیط‌های پراسترس و هیجانی دوری کنید و همواره به یاد داشته باشید تمام رفتارها و حالات جسمی و روحی شما بر جنین تاثیر مستقیم خواهد داشت.

 

منبع: bistsotoon.com