سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انبار مواد غذایی

نظر

همه چیز درباره دستگاه فلزیاب گنج یاب و طلایاب

 

معمولا با شنیدن کلمه گنج یاب به گوش کسی اولین موردی که به ذهن او می رسد تلاش برای پیدا کردن گنج و اجناس قدیمی و عتیقه می باشد. گاها نیز به بعضی از افراد ترس و استرس وارد می شود که از نظر قانونی مشکلی برای استفاده کنندگان ایجاد می شود. اما دستگاه گنج یاب یا فلزیاب امروزه کاربردهای بسیاری در هر جامعه ای دارد. از فروشگاه های ساده در سطح شهرها تا گیت های فرودگاه ها همگی از تکنولوژی دستگاه گنج یاب یا بهتر بگوییم فلزیاب بهره می برند.

این مطلب درست است که تجهیزات و دستگاه های فلزیاب بسیار پیشرفت داشته اند و در موارد بسیار حساس امنیتی نیز به کار می روند اما برخی از شرکت ها با حقه های تبلیغاتی سعی دارند به هر نحو ممکن محصولاتشان را به فروش برسانند. مانند دستگاه گنج یاب ماهواره ای یا گنج یاب ویدئویی. در عمل هیچ گونه تجهیزاتی وجود ندارد که دارای چنین امکاناتی باشد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد گنج یاب و کاربردهای آن بیان نماییم تا اگر قصد تهیه چنین دستگاهی را دارید با علم کافی نسبت به آن اقدام کنید.

 

دستگاه گنج یابچیست؟

دستگاه فلزیاب یا گنج یاب به تجهیزاتی گفته می شود که توانایی تشخیص وجود قطعات فلزی را در هر شرایطی مانند زیر خاک، درون سنگ ها و… داشته باشند. هر چقدر توانایی دستگاهی در تشخیص فلزات بیشتر باشد کاربرد آن نیز تخصصی تر می گردد برای مثال طلایاب به دستگاهی گفته می شود که توانایی تشخیص آهنی یا غیر آهنی بودن فلز از فلزات دیگر را داشته باشد.

اگر به طور ساده بخواهیم عملکرد یک دستگاه گنج یاب را شرح دهیم به این صورت می باشد که این دستگاه یک میدان مغناطیسی در حول دیسک خود ایجاد می کند. با نزدیکترین دیسک به زمین یا محیط های دیگر اگر فلزی در آن محدوده باشد میزان شدت میدان مغناطیسی را تغییر می دهد. در این شرایط احتمال وجود فلز در آن منطقه وجود دارد. البته بسته به میزان شدت تغییر میدان مغناطیسی و توانایی دستگاه عمق جستجو مشخص می شود.

مثلا برای فلزات قدیمی که مدت هاست زیرخاک هستند فرکانس آنها بسیار بالاست و به همین علت در بسیاری از موارد می شنوید که دستگاه به اشتباه تشخیص داده است.

کاربردهای دستگاه گنج یاب

دستگاه های گنج یاب، دستگاه فلزیاب و دستگاه طلایاب انقدری گسترده شده اند که در بسیاری از شرایط حساس از آنها استفاده می گردد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

  • در گیت های امنیتی فرودگاه ها هم برای افراد هم برای وسایل آنها که در صورت وجود اجسام غیر مجاز مانند اسلحه و طلا قابلیت تشخیص وجود داشته باشد.
  • برای پیدا کردن کابل و لوله و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شهری که جای آنها مشخص نیست یا به واسطه تغییرات زمین مثل رانش جابه جا گردیده اند.
  • در شرایط نظامی مانند پیدا کردن مین ها یا قطعات و ترکش به جا مانده در جنگ ها و بمب های عمل نکرده. همچنین در عملیات تفحص پیکر شهدا و سربازان و تجهیزات و پلاک آنان.
  • در عملیات نیروهای پلیس برای تشخیص وجود بمب و مواد منفجره و عملیات تروریستی
  • استفاده از دستگاه گنج یاب برای تشخیص اشیا و گنج های قدیمی و باستانی در زمین

 

انواع دستگاه گنج یاب

گنج یاب ها را از نظر قدرت دستگاه می توان در سه دسته کلی تقسیم نمود. دسته اول فلزیاب ها هستند که تنها توانایی تشخیص وجود فلز در زمین یا شرایط دیگر دارند. دسته دوم که به طلایاب ها معروفند. این نوع دستگاه ها تنها می توانند نوع فلز را از نظر آهنی یا غیر آهنی بودن تشخیص دهند. به این معنا که هنگامی که وجود فلز را در زمین تشخیص داد مشخص می کند که خاصیت اهن ربایی دارد یا غیر اما توانایی تشخیص ارزش فلز را ندارد که آیا طلا است یا نقره و دیگر فلزات.

دسته سوم نیز گنج یاب ها هستند که تکمیل کننده دو دسته بالایی هستند. گنج یاب می توانند علاوه بر اینکه فلزات آهنی از غیرآهنی را تشخیص  دهد در بسیاری از موارد نیز ارزش آن را مشخص می کند. به طور مثال می تواند تشخیص دهد که جسم آشکار شده طلاست یا خیر؟

همچنین گنج یاب ها را از نظر نحوه عملکرد و تکنولوژی دستگاه نیز می توان به دسته های مختلفی تقسیم نمود که عبارتند از:

فلزیاب پالسی:

اساس کار این فلزیاب به صورتی است که امواجی را به اصطلاحا در حالت پالسی به زمین ارسال می کند. با برگشت این امواج اگر در فرکانس آنها تغییری ایجاد گردد امکان تشخیص وجود فلز در زمین ایجاد میگردد.

فلزیاب تصویری:

در این نوع گنج یاب مانند فلزیاب های صوتی که پس از پیدا شدن شی موردنظر آلارم می دهند، تصویری بر روی نمایشگر ایجاد می شود. البته به این معنا نیست که تصویر فلز را بر روی نمایشگر نشان دهد بلکه با علائمی خاص شما را از وجود فلز آگاه میکند.

فلزیاب شعاع زن:

دستگاه گنج یاب برای کاربردها و شرایط مختلفی تولید میگردند. اگر قصد دارید وجود فلز در یک منطقه با شعاع خاصی را کاوش کنید باید از این نوع فلزیاب استفاده نمایید. کارکرد این دستگاه بر اساس دو مدل یونی و فرکانسی است. در مدل یونی دستگاه به دنبال یون های مثلا طلا می گردد و احتمال خطا در آن بیشتر سات و برد آن نیز کوتاه تر است. علت این امر هم قاطی شدن ذرات خاک با یون طلا و نقره می تواند باشد.

در مدل های فرکانسی با تنظیم دستگاه می توانید کاوش بهتری داشته باشید همچنین منطقه ای با شعاع کیلومتری نیز برای این دستگاه گنج یاب گزارش شده است.

فلزیاب نقطه زن:

بهترین و دقیق ترین مدل فلزیاب را می توان مدل نقطه زن آن نامید. زیرا محل دقیق فلز و نوع آن را نیز می تواند مشخص نماید. هر چقدر فرکانس دستگاه پایین تر باشد عملیات کاوش موفقیت آمیز تر خواهد بود. زیرا فرکانس های پایین از سنگ های سخت نیز به راحتی عبور می کنند و نتیجه دقیق تری را نسبت به نمونه های با فرکانس بالا منعکس می کنند.

نکته اخر در مورد اپراتور دستگاه گنج یاب می باشد که بهتر است فرد آموزش های لازم برای استفاده از این دستگاه در شرایط مختلف را دیده باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص فروش فلزیاب،انواع دستگاه فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://tivametaldetector.com/

 


نظر

دستگاه فلزیاب و انواع آن

 

 

 

فلزیاب ها دستگاه هایی هستند که برای شناسایی و پیدا کردن اجسام فلزی در اعماق مختلف زمین مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها بر اساس تکنولوژی و نوع مصرف آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. به دلیل محبوبیت و کاراییی بالای این ابزارها شرکت های معتبر زیادی اقدام به تولید آنها می کنند.

دستگاه فلزیاب وسیله ای است که برای پیدا کردن اشیاء فلزی که درون زمین، دیوار و یا چیزهای دیگری مخفی شده اند از آن استفاده می شود. این سیستم ها در اصل برای پیدا کردن یک عنصر فلزی، یک میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگری که داخل آنها وجود دارد تشکیل می دهند و زمانی که عنصری فلزی در محدوده این میدان قرار بگیرد با ارسال فرکانس هایی، محل و موقعیت آن جسم را آشکار می کند. این یابنده ها توانایی تشخیص عمق فلز را دارند و میزان شدت فرکانس تولید شده توسط دستگاه، کم و یا زیاد بودن عمق آن را نشان می دهد.

 

مهم ترین ویژگی ها و شاخص های دستگاه فلزیاب

  • یکی از مهم ترین شاخص های این یابنده ها قدرت تفکیک آنها می باشد، به این معنی که بتوانند تشخیص دهند فلزی که در اعماق زمین می باشد آهن، نقره، مس، طلا و یا فلزی دیگری می باشد.
  • این سیستم ها حداقل باید بتوانند به اعماق زمین به طول 4 متر نفوذ کنند
  • داشتن نشانگر حساسیت می تواند کیفیت سیستم را بهبود ببخشد
  • این سیستم ها باید قابلیت تنظیم فرکانس را داشته باشند.
  • باید توانایی حذف ذرات را داشته باشند. حداقل حذف ذرات فلزیاب ها باید 60 درصد باشد

اجزای سازنده دستگاه فلزیاب

این دستگاه ها از 4 قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل جعبه کنترل (که خود شامل مدارهای کنترلی، سیستم هشدار دهنده یا سخنگو، باطری و پردازنده است)، دستگیره تعادل، آنتن و میله که جعبه کنترل را به سیم پیچ وصل می کند می باشد. البته سیستم های جانبی همچون گوشی، صفحه نمایشگر و چراغ هشدار هم وجود دارند که می توانند به آنها اضافه شوند.

تکنولوژی های مورد استفاده در سیستم های یابنده فلز

این سیستم ها بر اساس موارد استفاده و کارایی آنها از سه تکنولوژی مختلف استفاده می کنند که شامل فرکانس پایین، القاء پالسی و نوسان ساز یکنواخت می باشد. در تکنولوژی فرکانس پایین دستگاه دارای دو سیم پیچی متفاوت می باشد که سیم پیچی فرستنده (سیم پیچی بیرونی با فرکانس 6.6 هرتز) و سیم پیچی گیرنده (سیم پیچی درونی که به عنوان آنتن عمل می کند). سیم پیچی فرستنده یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند و فلزاتی که در این میدان واقع شوند با تولید یک میدان مغناطیسی ضعیف و فرستان آن به سیم پیچ گیرنده عمق فلز را در زمین تشخیص می دهد.

در تکنولوژی پالس القایی، در سیستم از چندین نوع سیم پیچی استفاده به عنوان گیرنده و فرستنده استفاده می شود. این سیستم میدان مغناطیسی شدیدی را ایجاد می کند که باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی در فلز شده و توسط سیستم کنترلی فلزیاب میدان القایی فلز را شناسایی می کند. این نوع از تکنولوژی برای مکان هایی با رسانایی بالا مناسب تر هستند و در تشخیص فلزات ضعیف عملکرد مناسبی ندارند.

تکنولوژی نوسان ساز یکنواخت همانند فرکانس پایین از دو سیم پیچی بهره می برد و هر سیم پیچ متصل به یک تولید کننده ارتعاشی می باشدکه پالس های بیشماری در ثانیه تولید می کنند. با عبور سیم پیچ بزرگ از روی فلزات، یک میدان القایی در فلز ایجاد شده و یک اختلاف فرکانس بین دو سیم پیچ به وجود می آید و سپس این اختلاف را به اپراتور سیستم اطلاع می دهد. این تکنولوژی نسبت به دو سیستم قبلی دارای هزینه های بسیار کمتری است اما از نظر شناسایی عمق و نوع فلزات ضعیف تر می باشد.

 

انواع یابنده های فلزات

این یابنده ها را بر اساس تکنولوژی و نحوه استفاده آنها به چندین دسته متفاوت تقسیم بندی کرده اند که مهم ترین آنها به شرح زیر توضیح داده شده اند. البته به غیر از مواردی که ذکر شده است انواع دیگری هم وجود دارند که تقریبا مشابه سیستم های زیر هستند.

فلزیاب های VLF

این نوع از سیستم ها که با نام فلزیاب تفریحی هم شناخته می شوند وزن بسیار سبکی دارند و دارای دیسک کوچکی به انداز 25 سانتی متر می باشند. این سیستم ها معمولا برای یافت فلزات سطح زمین استفاده می شوند و در اعماق زیاد کارایی ندارند. این سیستم ها دارای نمایشگر دیجیتالی و قدرت تفکیک 80 درصدی هستند، فلزاتی همچون طلا،مس، آهن و نقره را تفکیک می کند، مصرف باتری کمی دارند و نسبت به فلزات رنگین حساسیت بیشتری دارند. همچنین این سیستم یک سیستم نقطه زن می باشد و محل دقیق فلز را شناسایی می کند.

فلزیاب های پالسی (PI)

این سیستم ها در میان کاوشگران از محبوب ترین ها می باشند و شرکت ها و برندهای بسیار معتبری این سیستم ها را تولید می کنند. در این فلزیاب ها از یک کویل با سایزهای مختلف به عنوان گیرنده و فرستنده عمل می کند و از طریق یک سیم پیچ شارژ پالس های جریان را نشان می دهد. زمانی که فلزات در اطراف میدان مغناطیسی سیم پیچ باشند، پالس میدانی مغناطیسی در جهت خلاف آنها ایجاد کرده و سپس موج آن به اپراتور منتقل می شود.

این دستگاه های به کانی های داخل زمین حساس نیستند، عمق بیشتر را نسبت به دستگا VLF پوشش می دهند، حساسیت پایین نسبت به طلا دارد و قدرت تفکیک کمتری نسبت به نمونه های دیگر دارد و مصرف باتری بالایی نیز دارد.

فلزیاب های GPR

این سیستم دارای تکنولوژی بهتری نسبت به سیستم های قبلی می باشد و همانند رادارها امواج را ارسال می کنند و بعد از آنکه امواج با فلزات در عمق زمین برخورد کرد و سپس شکلی تخمینی از فلز مورد نظر را به اپراتور منتقل می کند

فلزیاب های TR

این نوع از یابنده ها توسط یک دیسک فرستنده و یک دیسک گیرنده حمایت می شوند که با نام انبوه یاب نیز شناخته می شوند و بیشتر از آن برای کشف فلزات در مقیاس بزرگ استفاده می شود. قدرت تفکیک این سیستم نسبته به مدلی های پیشین بسیار پایین، کار کردن با آن نسبت به بقیه دشوارتر و تنظیم کردن آن سخت تر است و درصد خطای بالاتری هم دارد.

 

بهترین برندهای دستگاه فلزیاب در دنیا

امروزه به دلیل محبوبیت این سیستم ها در صنعت گنج یابی شرکت های زیادی وجود دارند که محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می کنند. از بهترین برندهای موجود در بازار می توان Minelab، DEEP FINDER، CONRAD، LORENZ و OKM را نام برد که از نظر کیفیت، کارایی و دقت در شناسایی محصولات نمره قابل قبولی از اپراتورها گرفته اند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص انواع دستگاه های فلزیاب و طلایاب و گنج یاب با شرکت فلزیاب پرشین تماس حاصل فرمایید.

09124555154

09124551985

 

 


نظر

وام گرفتن آسان شد

امروز روشی را به شما معرفی می کنیم که دریافت وام از بانک را سریع و آسان می کند.

همیشه اولین راهکاری که برای تامین نقدینگی به ذهن ما می رسد دریافت وام از بانک است ، اما دریافت وام از بانک به همین سادگی ها نیست.

بانک ها شرایط بسیار سختگیرانه ای برای دریافت وام دارند مهم ترین آنها داشتن وثیقه یا ضامن بانکی است همچنین در شرایطی شما اصلا مجاز به دریافت وام از بانک نخواهید بود یا نیاز به منتظر ماندن چند ماهه وجود دارد.

اما با یک راهکار هوشمند تمامی مشکلات شما در زمینه ی دریافت وام از بانک حل می شود وامیار یک استارتاپ در حوزه ی مالی است که برای اولین بار در کشور اقدام به ارائه ی راهکارهای حرفه ای برای دریافت وام از بانک کرده است.

از طریق سایت وامیار می توانید با هزاران فروشنده ی وام در سراسر کشور در ارتباط باشید یا برای وام خودتان ضامن و وثیقه پیدا کنید و حتی می توانید با اشخاص سرمایه گذار در سراسر کشور در ارتباط باشید.

افراد هستند که نوبت وام ازدواج آنها فرا رسیده اما به دلیل اینکه به آن نیازی ندارند یا نمی توانند آن را دریافت کنند،– این افراد با دریافت مبلغی وام ازدواج خود را به شما واگذار می کنند و شما صاحب یک وام با شرایط بسیار عالی خواهید شد . همچنین در این سایت وام هایی از 5 میلیون تا چند میلیارد برای فروش یا مشارکت درج شده است که دارای سود هایی از 2 درصد تا 18 درصد هستند.

 

همچنین اشخاصی در این سایت هستند که با دریافت مبلغی از شما و بستن قرارداد ضمانت وام شما را بر عهده میگیرند یا با توافق شما در وامتان شریک می شوند.

سرمایه گذاران در این سایت با روش های مختلف و ضمانت هایی مثل چک و سفته ، طلا ، سند خودرو یا سند ملک به شما سرمایه پرداخت می کنند.

وامیار در واقع یک پلتفرم مالی است و خودش به طورمستقیم در هیچ معامله ای شرکت نمی کند در این سایت شما می توانید آگهی نیز منتشر کنید تا سریعتر مشکلاتتان را حل کنید.

اما یکی از بهترین قابلیت های وامیار مشاوره های تخصصی برای دریافت وام از بانک است مشاوران وامیار با ارائه ی راهکارهای حرفه ای شما را در این راه کمک می کنند.

شما همچنین می توانید از قسمت آموزش های سایت وامیار نیز استفاده کنید.

نکته ی بسیار جالب این است که بر عکس دلال ها وامیار هیچگونه کمیسیونی از شما بابت معامله دریافت نمی کند و فقط با دریافت اشتراک وامیار می توانید از خدمات بی نظیر این سایت بهره مند شوید.

پس اگر قصد دریافت وام از بانک یا مشارکت با سرمایه گذاران را دارید همین الان وارد سایت وامیار شوید و این سامانه ی بی نظیر را به دوستان خود معرفی کنید.

لازم به ذکر است سایت وامیار دارای نشان اعتماد الکترونیک دو ستاره (بالا ترین نشان نماد اعتماد) می باشد.


نظر

تولید محتوا 

 

اگر محتوا سایت‌ها را خودرو یا وسیله‌ نقلیه در نظر بگیریم کاربران مسافرانی هستند که با این خودرو سفر می‌کنند و در نهایت به مقصد نهایی (خرید و بهره‌گیری از خدمات یک سایت) می‌رسند. هر کاربر از دریچه محتوای تولید شده در هر سایت تجربیاتی کسب می‌کند که در نهایت رضایت‌مندی یا عدم رضایت او را رقم می‌زند. با توجه به این که محتوا قلب هر سایت و اولین چیزی است که کاربر با آن مواجه می‌شود ثابت شده که تولید محتوا می‌تواند بر تجربه کاربری تاثیر بگذارد.

هر محتوا استاندارد شامل بخش‌های کلیدی و مهمی است که به عنوان نشانه یا آرم هر مطلب عمل می‌‌کنند. این نشانه‌ها ردیابی مطالب را برای کاربر و گوگل ساده می‌کنند. هدر، مطالب پررنگ و برجسته سایت، لینک‌ها، لیست‌ها، چارت‌ها، پاراگراف‌های کوتاه و حتی رنگ‌های به کار برده شده در هر مطلب به مخاطب سیگنال می‌دهند.

محتوای با ارزش، سایت شما را به رتبه های برتر گوگل تبدیل می کند و باعث رونق سایت شما می شود. این دسته از محتوا متاسفانه روی بیشتر سایت های فارسی زبان موجود نیستند و به همین دلیل، پورتال هایی که شاید بیشتر به کار می آیند از سوی گوگل، در دید مخاطبین قرار نمی گیرند که با تقویت این موضوع، می توان سایت خود را در این زمینه تقویت نمود.

اهمیت محتوای وبسایت ها زمانی مشخص می شود از قدرت بازاریابی دیجیتال آگاهی داشته باشیم. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا صرفا با تولید محتوا در وب، مشتریان بیشماری را به سمت خود جذب کرده اند و توانسته اند کسب و کارهای بسیار موفق را بدون هزینه و سرمایه گذاری های زیاد، راه اندازی کنند و ادامه دهند. تولید محتوا ماندگاری یا از یاد رفتن یک وبسایت را تضمین می کند.