سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انبار مواد غذایی

نظر

منبع : روغن آب صابون

روغن آب صابون

کاربردهای روغن آب صابون

آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.
از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.

به طور کل در تمامی عملیات ماشین کاری از قبیل: تراشکاری ، فرزکاری ، سوراخ کاری ، برش کاری ، سنگ زنی و پروفیل سازی ، حرارت ناشی از اصطحکاک ابزار با قطعه کار موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده که با استفاده از سیالات خنک کننده و صابونی تا حد زیادی قابل جلوگیری میباشد.
از کولانت تراش و سنگ در صنایع سنگ زنی ، شیشه سازی ( به دلیل نداشتن خاصیت چسبندگی و چربی ) و ماشین کاری هایی که نیاز به دید در برخورد ابزار با قطعه کار را دارند استفاده می گردد.
شاید بپرسید فرق کولانت تراش ( آب تراش ) با روغن آب صابون چیست؟ تفاوت دیگر در رنگ امولوسیون است که کولانت تراش دارای رنگی شفاف و در نتیجه قابلیت دید بهتر اپراتور حین ماشینکاری را دارا میباشد.
علل مختلفی در ایجاد جدا شدن روغن آب صابون تراشکاری یا روغن حل شونده از آب تاثیر گذار هستند : - عدم ترکیب صحیح و کامل روغن در آب توسط مصرف کننده - سختی و آلودگی بیش از حد آب مصرفی - ترکیب دو یا چند روغن حل شونده با یکدیگر - نشتی روغن دستگاه به داخل مخزن امولوسیون - آلودگی بیش از حد مخزن و امولوسیون

مزایای روغن آب صابون

خاصیت خنک کنندگی بالا
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
امولسیونی پایدار
خاصیت ممانعت از خوردگی
خاصیت ضد کف
تشکیل امولسیون پایدار
خاصیت روان کنندگی عالی
قابلیت روان کنندگی عالی
ضد خوردگی

شرکت صنایع شیمیایی دلفین به عنوان تولید کننده ی روغن حل شونده ، روغن آب صابون تراشکاری و کولانت تراش و ... آماده ی پاسخگویی به سوالات و نیازهای مشتریان عزیز می باشد.