سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انبار مواد غذایی

سرویس پکیج

در شرایط ویژه اقتصادی، از وسایل ضروری منزل باید به خوبی نگهداری کنیم. پکیج یکی از این وسایل است که نه تنها در روزهای سرد، بلکه در تمام طول سال به آن نیاز داریم. در کنار استفاده بهینه از دستگاه، ضروریست تا از یک متخصص بخواهید پکیج دیواری شما را سالانه بررسی کند.

با سرویس پکیج از بروز مشکلات جدی و تعمیرات پرهزینه جلوگیری می‌کنید. سرویس پکیج توسط سرویسکار تنها به معنای رسوب زدایی نیست. سرویس پکیج بوتان، ایران رادیاتور و ... روند ساده‌ای دارند، که به مانند چکاپ بدن، باید تمامی قطعات بازبینی و آزمایش شوند.

اگر تا به حال پکیج خود را سرویس نکرده‌اید، بهتر است امسال آن را در برنامه خود قرار دهید و خیال خود را بابت عملکرد مناسب دستگاه راحت کنید. اما به این نکته توجه کنید که پکیج خود را به دست هر سرویسکاری نسپارید. "خدمت از ما" به شما در پیدا کردن بهترین سرویسکار پکیج در هر شهری که هستید، کمک می‌کند.

 

سرویس پکیج شامل چیست؟

همانند موجودات، وسایل ما زمانی می‌توانند به خوبی کار کنند که قطعاتشان سالم باشند. اگر قطعه‌ای معیوب شود، عملکرد دستگاه را دچار مشکل می‌کند. هنگام سرویس پکیج، سرویسکار پکیج در کنار رسوب زدایی و تمیز کردن دستگاه، قطعات را بازبینی می‌کند تا از درست کار کردن سیستم مطمئن شود.

به طور کلی سرویس پکیج شامل هواگیری پکیج، رسوب زدایی، تنظیم دما، بررسی دودکش پکیج، بررسی رادیاتور و شوفاژها، کنترل فشار آب و... است. همچنین اگر در پکیج خود مشکلات دیگری را مشاهده کردید، حتما هنگام سرویس کردن پکیج آن را به سرویسکار خود اطلاع دهید.

فرقی نمی‌کند که پکیج شما از کدام برند است. در هر صورت به نگهداری و سرویس پکیج نیاز دارید.

 

سرویس پکیج بوتان

پکیج بوتان یکی از برندهایی است که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به مانند سایر پکیج‌ها، پکیج بوتان نیز باید به طور منظم سرویس شود. سرویس پکیج بوتان نیز شامل رسوب گیری پکیج، بررسی عملکرد دستگاه و ... می‌شود.

نحوه سرویس پکیج بوتان مدل اپتیما یا پارما تفاوتی ندارند؛ اما در نظر داشته باشید که سرویسکاری که برای سرویس پکیج بوتان به منزل شما مراجعه می‌کند، دستورالعمل نمایندگی پکیج را دنبال کند.

 

هزینه سرویس پکیج چقدر است؟

یادتان باشد که حتما هر سال با شروع فصل سرما، سرویس پکیج را در لیست کارهای خود قرار دهید.

هزینه سرویس پکیج و راه اندازی آن، متناسب با نوع سرویس پکیج (کامل، دوره‌ای) تعیین می‌شود. لیست تقریبی قیمت خدمات پکیج را می‌توانید پایین‌تر مشاهده کنید.

  • هزینه اسیدشویی پکیج: 110000  تومان
  • هزینه تنظیم شیر کنترل گاز: 30000 تومان
  • تعرفه سرویس پکیج بوتان کامل 190000 تا 200000 تومان
  • هزینه تغییر فصل تابستان به زمستان با هواگیری:  35000 تومان
  • هزینه سرویس دوره‌ای و راه‌اندازی پکیج به همراه تست 60000 تومان

 

بهترین زمان سرویس پکیج

بهتر است که حداقل هر شش ماه یک بار پکیج بازبینی و سرویس شود. اگر به تازگی پکیج را نصب کرده‌اید، خودتان نیز می‌توانید هر 3 ماه یک بار (متناسب با عمر پکیج) عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

اما اگر مدت زمان زیادی است که از پکیج استفاده می‌کنید، به صورت منظم و هر 6 ماه یک بار توسط سرویسکار، از سالم بودن قطعات اطمینان حاصل کنید.

زمانی را که برای سرویس پکیج در نظر می‌گیرید، با اهمیت است. اما در نظر داشته باشید که هر زمانی در سال می‌توانید برای سرویس و رسوب زدایی اقدام کنید.

اما اگر به دنبال بهترین زمان سرویس پکیج هستید، باید بگوییم که قبل از شروع فصول سرد سال است؛ زیرا در زمستان بیشتر به پکیج نیاز خواهید داشت.

 

انواع روش‌های سرویس پکیج دیواری

سرویس پکیج به دو روش انجام می‌شود. در ادامه با هر یک از موارد آشنا شوید:

 

سرویس کامل پکیج

در سرویس کامل، دستگاه شما به طور کامل و همه قطعات آن مانند دودکش، سیستم گرمایشی، برد و پمپ پکیج بررسی می‌شود. اگر مدت زمان زیادی است که از پکیجتان استفاده می‌کنید، بهتر است به صورت کامل سرویس شود. معمولا هر سال، یک مرتبه سرویس کامل انجام می‌شود.

 

سرویس دوره ای پکیج

سرویس دوره ای همان سرویسی است که هر 6 ماه یک بار باید به سراغ آن بروید. یک بار قبل از شروع فصل سرما و یک بار هم در ابتدای تابستان.

 

موارد سرویس پکیج دیواری به صورت کامل

1. رسوب‌زدایی پکیج: وجود املاح در آب، موجب می‌شود پکیج و لوله‌های آن رسوب بگیرند. رسوب‌گیری پکیج به معنای زدودن رسوبات درون دستگاه است. عمل رسوب‌زدایی با استفاده از رسوب‌گیرهای پلی فسفات و با تهویه مناسب انجام می‌شود.

2. تنظیم میزان فشار آب: فشار پکیج بسیار بااهمیت است. فشار مناسب پکیج‌ دیواری بین 0.7 تا 1.5 است. اگر فشار آب درون دستگاه کم یا زیاد باشد، ممکن است به دستگاه آسیب برساند. به همین دلیل یکی از مواردی است که هنگام سرویس پکیج به آن پرداخته می‌شود.

3. بازبینی عملکرد قطعات و مدار گرمایشی: قبل از راه اندازی شوفاژها، سرویسکار پکیج بهتر است دودکش، درجه حرارت پکیج، محل اتصالات و لوله‌ها را بازبینی کند و در صورت نیاز اقدامی برای برطرف کردن مشکلات دستگاه انجام دهد.

4. هواگیری پکیج و شوفاژها: به مرور زمان پکیج و رادیاتور هوا می‌گیرد. اگر مشاهده کردید که پکیج آب و شوفاژها را گرم نمی‌کند، باید آن را هواگیری کنید. هواگیری پکیج یکی از موارد مهمی است که هنگام سرویس پکیج باید به آن بپردازید.

 

چگونه پکیج را سرویس کنیم؟

سرویس پکیج اصول و روش خاصی ندارد. تنها برای مواردی مانند اسیدشویی و رسوب‌زدایی باید دقت کنید که به درستی آن را انجام دهید و به دستگاه آسیبی نرسد.

برای سرویس پکیج، در ابتدا قبل از دست به کار شدن، باید برق پکیج و سپس گاز را قطع کنید. همچنین باید آب داخل پکیج را کاملا تخلیه کنید.

  1. پوسته پکیج را باز کنید و بررسی کنید که اگر لوله‌های پکیج و اجزای درونی رسوب گرفته‌اند، آن‌ها رسوب زدایی کنید.
  2. دودکش گاز دی اکسید کرن تولید شده را به بیرون منزل منتقل می‌کند. پس حتما دودکش پکیج را بررسی کنید و توجه کنید که راه آن مسدود نشده است. برای بررسی می‌توانید یک سنگ کوچک به داخل آن بیندازید.اطمینان حاصل کنید که دودکش نشتی نداشته باشد.
  3. در مرحله بعد، مشعل پکیج را تمیز کنید.
  4. پمپ پکیج را حتما بررسی کنید.
  5. جرقه زن دستگاه را به آرامی با دستگاه تمیز کنید.
  6. پکیج دیواری و شوفاژها را به وسیله آچار و پیچ پکیج هواگیری کنید.

 

دسترسی آسان به متخصصین سرویس پکیج

به دلیل حساسیتی و ضرورتی که وجود پکیج دارد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان سرویس پکیج، کیفیت انجام خدمات سرویسکار است.

در صورتی که به سرویس پکیج نیاز دارید؛ می‌توانید سفارش خود را اپلیکیشن یا وب سایت خدمت از ما رایگان ثبت کنید.

پس از ثبت سفارش رایگان، بهترین متخصصین تعمیر و سرویس پکیج به شما پیشنهاد قیمت ارسال می‌کنند. با بررسی قیمت پیشنهادی، پروفایل متخصصین و نظرات مشتریان قبلی، می‌توانید بهترین سرویسکار پکیج را در شهر خودتان پیدا کنید.